Jultankar



Varm Choklad med Kanel och Kardemumma  UNDERBART!

JUL för ALLA?

Just nu är jag grymt trött och det mesta känns som molnen utanför, men mitt i allt höstdepp och vardagsplågan så kommer JULEN! Fy fan vad underbart säger jag bara... :D
Tänk på pepparkakor, clementiner, ljus i var hus, gläns över sjö och strand, dansshow, konserter, ledighet, julmusik, extra-övningar med alla band/körer/orkestrar, träffa hela tjocka släkten, skicka julkort, köpa julklappar, få julklappar...

Tänk dig att du INTE firade jul. Alla pratar om det, du ser det i varje skyltfönster och det är ingen idé att skriva någon önskelista. Tänk en december utan JULAFTON!

Det finns faktiskt människor här i Sverige som inte firar jul.

Vissa av dem är muslimer, judar, hinduer (som har andra högtider), ateister etc.. Men vissa är bara inte uppvuxna med den traditionen!

Om du känner någon som aldrig har firat jul, låt dem göra det med dig.

För jul är underbart, även fast man (som jag) inte tror på någon gud.

Om du har tur kanske du får se hur Ramadan går till nästa år..

Eller så vill de hålla sig till sina traditioner eller icke-traditioner, låt dem göra det då. Men fråga.
För alla får vara med.

Det är GEMENSKAPDET ÄR JUL!


Kommentarer
Postat av: emma

ååhhh, ja eller hur! julen är underbar:)!!! Jag vill ju se dina konserter och dansuppvisningar ju! Men ni har väl inget i gbg va:/?

puss<3

2009-11-28 @ 15:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0