Elfaljino tipsar

OM BÖCKER:


Vägen till frihet -en eritreansk kvinnas resa på flykt undan kriget
Av (och om) Feven Abreha Tekle & Faffaele Masto


En sann historia om en ung kvinnas flykt ur eritrea. Där blir hon tvingad till militärtjänst i ett krig de ändå inte kan vinna. Där utsätts hon också för sexuella förtryck, förutom det våld som är en självklarhet. På grund av rädslan flyr hon men rädslan blir bara större utanför landets gränser där hon tvingas gå under slöja, bli piskad, åka med en skrothög till båt över medelhavet med 150 passagerare och vandra 48 timmar genom öknen men hinner också på vägen blir kär. Extremt bra bok.

Jag kunde verkligen inte sluta läsa.. Kom hem ca 23.30 igår och började läsa direkt. Orkade inte ta mig upp ur sängen och sen var jag fast. Klockan blev 01.00. Den stod på 02.00. Sen borsta jag tänderna. Vet inte riktigt va klockan va när jag sluta men säkert ngn gång vid 3.. Jag var ganska trött idag.

LÄS BOKEN!! Annars...

Kommentarer
Postat av: emma

Wow, det måste ha varit en bra bok:P

Du skulle haft lika lång sovmorgon som jag, till ett:P. Tror jag ska läsa den där boken, men jag har några andra att beta av först, men ja ska inte glömma den;P

kramis <3333

2009-10-05 @ 20:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0