Godmorgon

I tisdags kväll blev jag sjuk, yr och trött. Nu är det fredag och jag har hunnit göra alla de där sakerna man gör för att försöka underhålla sig själv när man är sjuk. Jag började med att sova, länge. Fortsatte med att kolla på tv, kolla facebook alldeles för länge, grävde ner mig i en bok, spelade gitarr, smsade halva min kontaktlista och ringde några intressanta personer. Det har varit ganska mysigt egentligen. Men nu börjar man snart bli trött på det. Nu har jag bestämt mig för att ta tag i lite saker.
Så i morses jobbade jag med matten. Nej, det gick inte bra. Jag ligger en hel del efter och nästa vecka är det prov. Jag fastnade totalt på en jävla n-hörning som inte alls fungerade som jag tänkt mig. Ett annat tal bad ja pappa om hjälp med. Han som ändå läst matte på högskolan kunde inte få ihop det. Så nu ligger matteboken här uppslagen, full med problem och med lösningsbrist.
Jag har även tänkt mig att fortsätta på min sommarjobbsansökan. Men eftersom pappa håller på att installera om den andra datorn så vet jag inte var den har försvunnit. Och jag tänker inte börja om. Så ambitiösa ska vi inte va.
Jag har även en svenska saga jag bör skriva klart. Den vet jag vart den är, varför gör jag inte den?
Och en engelska redovisning, men den kommer ja antagligen inte behöva göra förrän torsdag nästa vecka. Varför göra saker nu när man kan göra dem sen?
Så nu sitter jag här och skriver för blinda ögon och döva öron som förövrigt inte kan läsa. Men sådant händer. Det är bra att skriva.

Kommentarer
Postat av: Helt fruktansvärt anonym

Jag har väntat ett halvår på att få läsa dina eskapader ;)

apropå bloggar..

http://kockmaster.blogspot.com/



2011-02-13 @ 22:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0